Dag 4, Amed og Sidemen

God morgen godtfolk 😁

I dag er siste dag i Amed, og vi har bestilt frokost til kl 0830. Da har vi god til å pakke , og få nyte de siste timene her for denne gang. Oppholdet i Villa Agung har så absolutt svart til forventningene, og vi kommer gjerne tilbake hit. Alt med villaen har vært perfekt, og Wayan og de andre har gjort sitt aller beste for å sørge for at vi har det bra.

Verter og gjester.(de bleke er gjestene)

Siden vi hadde litt god tid, og siden villaen hadde diverse vannleker tilgjengelig så bestemte Ørjan og meg oss for å teste ut et par av dem. En oppblåsbar, og en hardplast kajakk. Den ene er utstyrt med padleårer for kajakk, den andre med vanlig padleåre. Det var ganske god sjø og bølger som slo mot land, men vi kom oss da utpå til slutt. Ca halvveis i padlingen byttet vi padleårer, slik at jeg i hardplastkajakken fikk den doble åren. Kommentere med en gang til Ørjan at det var mye lettere å holde balansen med denne. Så var det dette med karma da…..

Her ligger jeg og kaver etter å ha kantret…..

Kom meg heldigvis opp igjen og vi fikk fullført padleturen vår og satt kajakkene på plass igjen. En artig opplevelse og deilig temperatur i sjøen

På vei mot land
På vei mot Lombok

Vi hadde dagen før levert endel klær til vask, og jeg kjørte ut for å hente dem. Betalte den nette sum av 32000 IDR (20,-) for hele sulamitten. Fikk se hele nordøst-siden av Agung på veien, da det var skyfritt. Så jeg raste tilbake og hentet Wenche slik at vi kunne fått tatt et par bilder.

Mt Agung ❤️

Nyoman kom som avtalt kl 11, møtte ham på utsiden og bekreftet at han var på riktig plass. Gikk så inn for å hente bagasjen og si farvel, men da vi gikk ut porten var ingen Nyoman eller bil å se. Ikke rart det, for han hadde klart å kjøre seg fast i sanden da han skulle snu. Så Wayan og meg lekte Viking Redningstjeneste og fikk hjulpet ham løs.

Kjørte så innom Tirta Ganga for å kjøpe et par t-skjorter før vi dro til Sidemen og Cepik Villa. Wenche og meg bodde her i 2019, og det var et hjertelig gjensyn med de ansatte. Har vært helt dødt her i 2 år, men akkurat nå var kun 1 rom ledig. Vi fikk overrakt resten av kosedyrene og klærne til Nyoman, og så hadde vi lunsj sammen før vi fikk ordnet med 2 scootere og 4 hjelmer. En kjapp tur på rommene, og så bar det ut på scootertur for å finne en minibank, et par Bintang og nok en t-skjorte til meg. Pleier å kjøpe en 8-10 stk når vi er her, så sliter jeg av trykket på dem, og må kjøpe 8-10 nye neste gang….

Sidemen er en rolig landsby, med grønt på alle kanter. Så om du ønsker noen dager med bare ro og fred, nydelig natur og enda mer nydelige mennesker så kom gjerne hit.

Bassengområdet
Eyecandy
Oss 4 ved bassenget i midten der

Kom oss fint igjennom turen og tilbake til Cepik. Da vi ble vist rommene viste de oss disse vannbeholderne som stod på alle badeværelsene. Det var rett og slett for å spare miljøet for alle plastflaskene de ellers ville satt ut til gjestene hver dag. Midt i blinken tankegang, ikke minst siden vi selv har med påfyllbate flasker slik at vi også slipper å kjøpe disse engangsflaskene. 🙏🏼

Vannforsyning pr rom
Og min påfyllbare vannflaske

Fikk tatt en del bilder og filmet litt i området, og når kvelden kom sigende kom sulten snikende også. Så vi tuslet oppover veien til en restaurant vi hadde gode minner fra etter tidligere besøk, og jeg prøvde Balinese Crispy Duck for første gang. Var faktisk ganske ok 😁

Balinese Crispy Duck

Etter middagen tuslet vi hjem igjen og hadde oss en runde med drikke nede i restauranten før vi tok kvelden. Men før vi kunne krype under dyna var det et par kakkerlakker som måtte bøte med livet. Har lite lyst å våkne av at de tasser rundt her….

I morgen er det tidlig frokost, og så skal Nyoman etter planen komme og hente oss i 9-tiden.

Leave a comment